سوالات متداول درباره‌ی رشته‌ی خلبانی

سوالات متداول درباره‌ی رشته‌ی خلبانی

سوالات متداول درباره خلبانی
سوالات متداول درباره خلبانی

سوالات متداول درباره‌ی رشته‌ی خلبانی
 

آیا فردی با دندان پر کرده و یا عینک میتواند خلبان شود؟

دندان پر کرده و یا عینک به هیچ وجه و در هیچ کجای دنیا مانع آموزش خلبانی  نیست. هر چند دو بینی و یا کور رنگی میتواند مشکل ساز باشد. تست پزشکی قبل از سرمایه گذاری در این رشته اکیدا به علاقه مندان توصیه میشود. اما حداقل شرایط پزشکی برای یک خلبان، بسیار راحت تر از آنست که عامه مردم باور دارند.
 

مدرک کدام آموزشگاه خلبانی و یا کدام کشور معتبر تر است؟

توجه داشته باشید که گواهینامه خلبانی توسط سازمان هواپیمایی هر کشور صادر شده و مدارس خلبانی زیر نظر همان سازمان های متبوع، کار میکنند. به دلیل عضویت اکثر کشورهای دنیا در سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری ICAO ، مدارک خلبانی همه این کشورها، معتبر هستند، اما تعدادی کشور خاص از نظر کیفیت آموزش در سطح بسیار بالا تری قرار دارند و بیشتر مورد توجه ایرلاین ها قرار میگیرند و کشور استرالیا یکی از همین کشورهاست.
 

کدام آموزشگاه خلبانی را انتخاب کنیم؟

تعداد آموزشگاه های خلبانی بسیار متنوع است و بهترین میزان برای یک آموزشگاه خوب، فارغ التحصیلان آنست. از دیگر نکات مهم، ناوگان هواپیمایی شرکت است که میبایست به حد کافی، متنوع و پیشرفته باشد. مدارس خلبانی که توسط شرکت ایلیاد، پیشنهاد میشوند، قبلا مورد مطالعه و حتا بازدید شخصی مدیریت این شرکت قرار گرفته اند.
ترجیحا بهتر است در آموزشگاهی  تحصیل کنید که کل شهریه پرواز را یک جا در ابتدا از شما طلب نکند بلکه شهریه پروازی را طبق پیشرفت دانشجو، از او اخذ کند. 
چگونه می‌توان در رشته‌ی خلبانی تحصیل کرد؟
چگونه می‌توان در رشته‌ی خلبانی تحصیل کرد؟

شرایط بازار کار برای یک فارغ التحصیل خلبانی چگونه است؟

ضمن اینکه هیچ آموزشگاه خلبانی نمیتواند استخدام فرد را گارانتی کند و باید به این نکته اشاره کرد که در خود کشور استرالیا، معمولا حداقل شرایط استخدامی برای خلبان در یک ایرلاین ، به طور اختصار داشتن ۱۰۰۰ ساعت پرواز است که داشتن این تعداد ساعت پرواز بالا، تنها از دو راه امکان پذیر است
۱- یک فارغ التحصیل با حدود ۲۰۰ ساعت پرواز میتواند در شرکت های توریستی هواپیمایی  که در ایالات های شمالی و مناطق دور افتاده استرالیا فعالیت دارند، به عنوان خلبان هواپیمای سبک تک موتوره و یا دو موتوره کار کند و پس از یکی دو سال تجربه پروازی، برای ایر لاین در خواست کار دهد
۲- دانشجو پس از گذراندن دوره استاد خلبانی، به عنوان استاد خلبان در مدارس خلبانی مشغول به کار شود و به تجربیات و ساعت پروازی خود بیافزاید

اما به طور کل، تمامی کشورهای دنیا از جمله استرالیا، در طی دو سه سال آینده، به دلیل باز نشستگی خلبانان مسن، با معزل کمبود خلبان مواجه خواهند شد. در نتیجه، اکنون یکی از بهترین فرصت ها برای تحصیل این رشته میباشد. توجه داشته باشید لازمه کار در استرالیا داشتن اقامت دائم و یا ویزای کار است.
 
به دلیل اعتبار بالای مدارک خلبانی صادره از استرالیا، فارغ التحصیلان خلبانی از این کشور، از موقعیت بسیار خوبی نیز در دیگر کشورها که شرایط آسان تری برای استخدام خلبانی در ایرلاین دارند، برخوردارند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید

 

در صورتی که مایل به دریافت مشاوره‌ی رایگان هستید، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کرده و منتظر تماس مشاور تحصیلی باشید. در صورت تمایل، می‌توانید فرم کاملتر مشاوره را اینجا تکمیل نمایید.
آخرین بروز رسانی: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
ویراستار: آقای علی عمانی