دانشگاه آدلاید

دانشگاه آدلاید

The University of Adelaide
The University of Adelaide

دانشگاه آدلاید استرالیا - The University of Adelaide

 
دانشگاه آدلاید که در سال ۱۸۷۴ تأسیس شده است، دانشگاهی عمومی واقع در شهر آدلاید در ایالت استرالیای جنوبی و سومین دانشگاه استرالیا از نظر قدمت می باشد. این مرکز علمی که در زمره دانشگاه های قدیمی استرالیا (Sandstone) قرار دارد، از اعضای دانشگاه های گروه هشت به شمار می آید. علاوه بر پردیس اصلی این مرکز علمی که در مرکز شهر آدلاید و در نزدیکی چندین موزه معتبر قرار دارد، این دانشگاه ۴ پردیس هم در خارج از ایالت استرالیای جنوبی در اختیار دارد.
کتابخانه دانشگاه آدلاید بزرگترین کتابخانه در ایالت استرالیای جنوبی می باشد. علاوه بر کتابخانه مرکزی دانشگاه، هر یک از پردیس ها نیز کتابخانه تخصصی خود را در اختیار دارند. انجمن ورزشی دانشگاه در سال ۱۸۹۶ تأسیس گردیده و در حال حاضر ۳۷ کلوپ ورزشی را مدیریت می نماید.
 

رتبه بندی

دانشگاه آدلاید رتبه ۸ را در میان دانشگاه های استرالیا به خود اختصاص داده است و علاوه بر این، رتبه ۱۲۵ جهانی را نیز براساس رده بندی QS World University Rankings در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ از آن خود کرده است.
 

دانش آموختگان برجسته

دانشگاه آدلاید تاکنون دانش آموختگان برجسته بیشماری را در زمینه های مختلف علمی و هنری معرفی نموده است که از آن بین می توان به ۴ برنده جایزه نوبل اشاره نمود:
  • سال ۱۹۱۵ - آقای ویلیام لارنس برگ؛ رشته فیزیک
  • سال ۱۹۴۵ - آقای هاوارد فلوری؛ رشته پزشکی
  • سال ۲۰۰۳ - آقای جان مکسول کوتزی؛ رشته ادبیات
  • سال ۲۰۰۵ - آقای رابین وارن؛ رشته پزشکی
دانشگاه آدلاید استرالیا
دانشگاه آدلاید استرالیا

دانشکده ها

  • دانشکده مهندسی، کامپیوتر و علوم ریاضی: برنامه های این دانشکده عبارتند از نفت و گاز، شیمی، عمران، محیط زیست، معدن، علوم کامپیوتر، نوآوری در تجارت و بازرگانی، مهندسی الکتریک و الکترونیک، علوم ریاضی و مکانیک.
  • دانشکده علوم بهداشت: برنامه های این دانشکده عبارتند از پزشکی، دندانپزشکی، پزشکی بالینی، علوم درمانی، اطفال و کودکان، بهداشت جامعه و روانشناسی.
  • دانشکده جامعه شناسی و علوم اجتماعی: برنامه های این دانشکده عبارتند از موسیقی، تاریخ، سیاست، انسان شناسی، علوم اجتماعی و مطالعات بومی استرالیا.
  • دانشکده مشاغل حرفه ای: برنامه های این دانشکده عبارتند از معماری داخلی، معماری محیط و طراحی شهری، تجارت و بازرگانی، آموزش و پرورش، اقتصاد و حقوق.
  • دانشکده علوم پایه: برنامه های این دانشکده عبارتند از کشاورزی، صنایع غذایی، شیمی و فیزیک، زمین شناسی و محیط زیست، علوم ملکولی و زیست پزشکی، و علوم دامپزشکی.
 
دانشجویان می توانند با مراجعه به خوابگاه های دانشجویی، اطلاعات مفیدی در مورد امکانات اقامتی این دانشگاه به دست آورند.

رسانه های اجتماعی دانشگاه

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید

 

در صورتی که مایل به دریافت مشاوره‌ی رایگان هستید، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کرده و منتظر تماس مشاور تحصیلی باشید. در صورت تمایل، می‌توانید فرم کاملتر مشاوره را اینجا تکمیل نمایید.
آخرین بروز رسانی: ۲۳ دی ۱۳۹۷
ویراستار: آقای علی عمانی