آب و هوای نیوزیلند
خدمات رایگان اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی از تمامی دانشگاه های استرالیا

آب و هوای نیوزیلند

 

نیوزیلند سرزمینی کوهستانی است و حدود سه چهارم این سرزمین بیش از 200 متر (650 فوت) از سطح دریا ارتفاع دارد و بیش از نیمی از آن دارای پوشش جنگی است . بلندترین قله ، کوه کوک (Mount Cook) در آلپ جنوبی (3764 متر/ 12349 فوت) در جزیره جنوبی قرار دارد و جنگل های بارانی و مرطوب ، ساحل غربی را از مرغزارهای خشک ساحل شرقی جدا می کنند.

یوزیلند سرزمینی کوهستانی است و حدود سه چهارم این سرزمین بیش از 200 متر (650 فوت) از سطح دریا ارتفاع دارد و بیش از نیمی از آن دارای پوشش جنگی است . بلندترین قله ، کوه کوک (Mount Cook) در آلپ جنوبی (3764 متر/ 12349 فوت) در جزیره جنوبی قرار دارد و جنگل های بارانی و مرطوب ، ساحل غربی را از مرغزارهای خشک ساحل شرقی جدا می کنند.

 

 

اکثر مناطق نیوزیلند آب وهوای اقیانوسی معتدل (بجز منطقه دورافتاده شمالی ، که آب و هوای نیمه استوایی دارد) و چهار فصل متمایز دارند که مخالف فصول نیمکره شمالی هستند. تابستان درکشور گرم است و گاهی اوقات در ماه دسامبر یا ژانویه موجی از گرما کشور را فرا می گیرد.
 

زمستان سرد است و گاهی در طول روز در ساحل شرقی دما بسیار پایین تر از صفر درجه می رود و بارش برف در شهر کریستچرچ (در جزیره جنوبی) نامتعارف نیست. بخش شمالی جزیره جنوبی معمولا آب وهوای معتدل تری دارد و میزان تابش خورشید در آن بیشتر است (با میانگینی در حدود 5/6 ساعت در روز) . میانگین بارش باران در جزیره شمالی 135 سانتیمتر (53 اینچ) در سال است . در ساحل غربی بارش باران بسیار زیاد است (معمولا سیل آساست) و در بسیاری ازمناطق بیش از 500 سانتیمتر ( 200 اینچ) در سال باران می بارد . سواحل شرقی هر دوجزیره خشک تر هستند مثلا در اوکلند در زمستان حدود 12 روز درماه باران  بارد.

ر نیوزیلند نیز بادهای شدیدی می وزد و ولینگتون بادگیرترین پایتخت دنیا است.  لقب " شهر بادی " (THE WINDY CITY) که مردم به آن داده اند ، برازنده آن است . خارج از مناطق کوهستانی دما معتدلتر است و میانگین دما در کریستچرچ در تابستان 22 درجه سانتی گراد و در زمستان 11 درجه سانتی گراد، در اوکلند به ترتیب 23 درجه سانتی گراد و 14 درجه سانتی گراداست .

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید

 

در صورتی که مایل به دریافت مشاوره‌ی رایگان هستید، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کرده و منتظر تماس مشاور تحصیلی باشید. در صورت تمایل، می‌توانید فرم کاملتر مشاوره را اینجا تکمیل نمایید.
آخرین بروز رسانی: ۱۹ تير ۱۳۹۰
ویراستار: مدیر