دانشگاه مک کواری

دانشگاه مک کواری

Macquarie University
Macquarie University

دانشگاه مک کواری استرالیا- Macquarie University

 

دانشگاه مک کواری یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در استرالیا می باشد که در سال ۱۹۶۴ و توسط دولت ایالتی نیو سوث ویلز تأسیس گردیده است. این دانشگاه سومین مرکز علمی مستقر در بخش شهری سیدنی بوده، چهارمین دانشگاه بزرگ سیدنی محسوب می شود و در حومه مک کواری پارک قرار دارد. این مرکز علمی علاوه بر در اختیار داشتن ۵ دانشکده، دارای بیمارستان و دانشکده مدیریت نیز می باشد که همگی آن ها در پردیس اصلی این دانشگاه در شهر سیدنی قرار دارند. این دانشگاه نخستین دانشگاه در استرالیا می باشد که مدارک تحصیلی خود را به طور کامل با پیمان بولونیا (پیمان مشترک کشورهای اروپایی برای قیاس مدارک آموزش عالی از نظر استاندارد و کیفیت) همسو ساخته است.

در سال های اخیر، دانشگاه مک کواری، بیشتر بودجه خود را به پروژه های تحقیقاتی در زمینه های گوناگونی چون رفتار شناسی حیوانات، نجوم و فیزیک نجومی، زمین شناسی و تغییرات زمین، لیزر و فتونیک، تغییرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، فیزیک کوانتوم، باستان شناسی، مطالعات رگ ها، اعصاب و جراحی، علوم زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی، ارتباطات بی سیم، زیست مولکولی، سلامت روان، رفتارهای اجتماعی، ریسک های مالی، نظارت قانونی و علوم زبان شناسی اختصاص داده است. این مرکز علمی، علاوه بر کتابخانه مجهز، دارای یک مجتمع ورزشی شامل یک استخر ۵۰ متری روباز، یک استخر ۲۵ متری سر پوشیده، سالن ژیمناستیک هنری، اسکواش، بدمینتون، بسکتبال، والیبال، و نتبال نیز می باشد.

 

رتبه بندی

دانشگاه مک کواری رتبه ۱۲ را در میان دانشگاه های استرالیا به خود اختصاص داده است و علاوه بر این، رتبه ۲۴۷ جهانی را نیز براساس رده بندی QS World University Rankings در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ از آن خود کرده است.

دانشکده ها

  • دانشکده اقتصاد و تجارت
  • دانشکده هنر
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده علوم اجتماعی

علاوه بر دانشکده های مذکور، این مرکز علمی دارای یک مرکز اختصاصی می باشد که علاوه بر برگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی، دوره های پیش دانشگاهی را نیز در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

دانشگاه مک کواری استرالیا
دانشگاه مک کواری استرالیا

 

 

دانشجویان می توانند با مراجعه به خوابگاه های دانشجویی، اطلاعات مفیدی در مورد امکانات اقامتی این دانشگاه به دست آورند.

رسانه های اجتماعی دانشگاه
فیسبوک

توییتر
گوگل پلاس
یوتیوب
 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس حاصل نمایید

 

در صورتی که مایل به دریافت مشاوره‌ی رایگان هستید، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کرده و منتظر تماس مشاور تحصیلی باشید. در صورت تمایل، می‌توانید فرم کاملتر مشاوره را اینجا تکمیل نمایید.
آخرین بروز رسانی: ۲۳ دی ۱۳۹۷
ویراستار: آقای علی عمانی